2012.07.17.
15:28

Írta: apolkaATpc

Milyen a jó tonik?

A tonik az a lépés a bőrápolásban, aminek szükségességét sokan vitatját. Vannak akik, szerint felesleges, vannak, akik csak megszokásból használják, de legkevesebben szerintem azok vannak, akik tényleg jó tonikot használnak és pontosan meg is tudják mondani, hogy mi célt szolgál a tonikjuk a bőrápolási rutinjukban. 

pctonikok.jpg

Bevallom, hogy sokáig én is azok táborába tartoztam, akik feleslegesnek tartották a tonikot. Mondván, hogy egy jó lemosó tökéltesen megtisztítja az arcot,és egy jó lemosónak a ph értéke is bőrbarát, így a tonik az eredeti céljai szerint tényleg nem különösebben hasznos és szükséges. Aztán ahogy egyre többet tanultam a bőrápolásról, és rájöttem arra, hogy mennyi minden hasznos összetevővel célszerű ellátni a bőrt (antioxidánsok, sejt-jelző összetevők, NMF-ek, hogy néhány fontos csoportot mondjak, és akkor még nem is említettem a pattanás elleni összetevőket, amiket sajnos nekem szintén be kell iktatni a rutinba...), rájöttem, hogy a tonik egy szuper lehetőség arra, hogy valami plusszt adjak a bőrömnek.

Szóval először is milyen a rossz tonik?

  • Tele van alkohollal: Nem szeretem az alkoholt a szárító és irritáló hatása miatt. Azt is gondolom, hogy még a zsíros bőrön is csak átmenetileg segít. Tudom, hogy kellemes, friss érzést ad, összehúzza a pórusokat, és ez az adott pillanatban jó dolognak tűnik, de hosszabb távon érdemes erről lemondani.
  • Nincs benne semmi hasznos összetevő: Szintén nem szeretem az olyan tonikokat, amik ugyan alkoholmentesek, de nincsen bennük semmi hasznos összetevő, és nincsen semmi konkrét céljuk vagy hatásuk. Megszokásból tényleg felesleges tonikot használni, ezt így gondolom most is.

A helyzet az, hogy a kapható tonikoknak szerintem kb. a 95%-ra igaz az, hogy vagy tele vannak alkohollal, vagy ha nincs is bennük alkohol, más sincsen. A jó tonik ritka, mint a fehérholló. 

De hát akkor milyen a jó tonik?

  • Alkoholmentes: azt hiszem az előzőek alapján ez a pont senkit sem lepett most meg, és a következő se fog :)
  • Van a toniknak valami konkrét célja, és vannak benne a célhoz szükséges hasznos összetevők: például ha valaki pattanásokkal vagy mitesszerekkel kűzd, akkor több mint hasznos neki egy 2% BHA-t tartalmazó tonik, mint például valamelyik CLEAR tonikunk. Itt lehet tudni, hogy a cél a pattanások legyőzése és az ehhez szükséges hatóanyag a szalicil sav (és amúgy még egy csomó gyulladáscsökkető is van a CLEAR tonikokban, amik szintén segítenek). Vagy a száraz, rozaceára hajlamos bőr esetén a tonik egy lehetőség, hogy meggyugtassuk a bőrt, és már a tonikkal elkezdjük hidratálni. Emiatt a Skin Recovery tonikunk tele van gyulladáscsökkentőkkel és a bőr védőrétegét regeneráló összetevőkkel. 

A Te tonikod alkoholmentes? És meg tudod mondani, hogy mi célt szolgál  és mi benne a hasznos összetevő? Ha bármelyik kérdésre nem a válaszod, akkor itt egy lehetőség arra, hogy javíts a bőrápolási rutinodon! Egy jó tonik extra kényeztetés a bőrnek, amit nem érdemes kihagyni! 

Szólj hozzá!

Címkék: bőrápolás tonik

A bejegyzés trackback címe:

https://paulaschoice.blog.hu/api/trackback/id/tr114652394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása